Monday 12 June 2017

12 VITAMIN UNTUK PESAKIT KANSER

Dalam keluarga Biey, mak cik dan datuk Biey adalah saudara yang paling terdekat meninggal akibat kanser. Arwah mak cik meninggal akibat kanser ovari. Manakala arwah datuk Biey pula meninggal akibat kanser prostat.

Ya Allah.. Jarak antara kedua-dua mereka meninggal pula dalam tempoh masa yang tidak lama. Lebih kurang 1-2 bulan.

Dan mereka pula tidak pernah menolak untuk menjalani rawatan susulan seperti kimoterapi di hospital. Biey sendiri lihat perubahan drastik apabila arwah mak cik mula buat rawatan kimoterapi. 

Satu persatu perubahan fizikal yang beliau lalui kesan daripada kimoterapi tersebut. Kulit beliau menjadi kehitaman, badan menjadi lesu, rambut gugur, bibir menjadi kering.

Rasa ralat sangat-sangat sebab lambat berkenalan dengan Shaklee sebagai ikhtiar untuk penyakit kanser arwah. Macam-macam ubat dan suplemen yang arwah cuba dulu semasa hayatnya.

Sekarang, selepas Biey dah kenal dengan Shaklee, rasanya belum terlambat untuk Biey kongsikan suplemen atau vitamin yang boleh diambil oleh pesakit kanser sebagai ikhtiar.


 

Antara 12 vitamin tersebut adalah:

1. Vivix

Vivix membantu merencat pertumbuhan sel kanser, memelihara sel yang normal dan mempercepatkan proses pemulihan. Resveratrol dalam Vivix telah terbukti dalam banyak kajian saintifik mampu merencatkan pertumbuhan sel kanser.

2. Nutriferon

Menggalakkan penghasilan interferon yang memperbaiki sistem imun bagi melawan punca kanser. 

3. Performance Drink

Minuman ini membekalkan bekalan air mencukupi kepada pesakit dan mengelakkan dehidrasi akibat rawatan. 

4. Energizing Soy Protein 

ESP diperlukan oleh pesakit kanser untuk membantu memastikan protein dan kalori mencukupi. ESP juga membantu pesakit kanser mendapat nutrisi protein yang penting untuk pembinaan sel badan.

5. Alfafa Complex

Alfafa Complex diperlukan bagi memastikan keadaan badan sentiasa beralkali kerana sel kanser sangat suka dengan badan yang dalam keadaan berasid.

6. Vitalea Iron Formula

Vitalea membekalkan kesemua vitamin dan mineral untuk memastikan kesihatan tubuh. 

7. B Complex

Membantu menghasilkan sel darah merah kerana sel darah merah turut menerima kesan akibat kemoterapi. B Complex juga baik untuk  meredakan stress dan mengurangkan kesakitan. Stress dapat membiakkan lagi sel kanser.

8. Vitamin C

Vitamin C bertindak sebagai antioksidan dan membantu merangsang sistem imun. Vitamin C hebat dalam membasmi sel kanser.

9. Omega Guard

Membantu mengurangkan keradangan dan merangsang penghasilan eikasonoid baik yang boleh melawan perkembangan sel kanser. Kebiasaannya tumor adalah disebabkan oleh keradangan. Pengambilan Omega Guard dapat membantu mengurangkan keradangan (inflammation).

10. DTX Complex

Untuk membantu membuang kesan kemoterapi daripada hati. Secara ringkasnya, ia membantu untuk proses detox hati kesan daripada ubat kemoterapi.

11. Carotomax

Merupakan Vitamin A yang mengawal perkembangan sel sihat selepas kemoterapi. Suplemen ini sangat penting bagi pesakit kanser.

12. Peppermint Ginger Plus

Peppermint mengawal rasa loya yang sering dialami oleh pesakit kanser yang menjalani rawatan kemoterapi.

Secara kesimpulannya, set ini hanyalah cadangan untuk memastikan keperluan zat makanan kepada pesakit kanser. Ia bukan bertujuan untuk menyembuhkan penyakit kanser.

Berbincanglah dengan doktor yang merawat sebelum anda mengambil mana-mana suplemen. Biey boleh membantu anda untuk pertanyaan lanjut mengenai suplemen yang diperlukan.

Sekiranya anda memerlukan bantuan konsultasi dan berminat untuk mencuba, bolehlah hubungi Biey melalui medium seperti di bawah:

BIEY 
CALL/SMS/WHATSAPP
nabieylahazhar@gmail.com

Cod kawasan Machang, Tanah Merah dan sekitarnya.

Pos ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment